Wij staan voor Ons Vinkel

Odio nieuws december

Datum: 17-12-2016

Uitwisselingsconcert met Stadsharmonie OBK

Op zondag 11 december organiseerde Harmonie ODIO een uitwisselingsconcert. In dorpshuis ’t Zijl was De Stadsharmonie OBK uit Ravenstein te gast. ODIO heeft de laatste jaren al veel  verenigingen  leren kennen uit het Maasland en de Meierij door samen uit te wisselen.

Het was leuk dat we nu gingen kennismaken met de Stadsharmonie OBK Ravenstein. Net als wij, heeft OBK een harmonieorkest van 40 leden. Aangenaam  verrast was men over het grote aantal jeugdige leden bij ODIO. Daar zijn wij dan ook heel blij mee. En we zijn er ook wel een beetje trots op, dat het onze vereniging lukt om het oubollige imago van ons af te schudden en met de tijd mee te gaan. Maar dat terzijde.

Beide orkesten hebben naar elkaar geluisterd en samen met het publiek van de muziek genoten. Het was leuk om enkele muziekstukken te horen die we zelf ook ooit gespeeld hebben. Hoe anders kan het klinken met een ander orkest en een andere dirigent. Maar zeker niet minder mooi!

We zijn door OBK uitgenodigd om ook eens naar Ravenstein te komen.  Om de nodige podiumervaring op te doen is zo’n uitwisseling heel geschikt als voorbereiding van het concours eind 2017.

Geslaagd

We feliciteren onze leerlingen die geslaagd zijn voor theorie- en praktijkexamen:

Bianca van de Ven heeft haar B diploma behaald.

Fiene van den Hanenberg heeft haar A diploma behaald.

Fiene speelt mee in pieporkest Little ‘O en in studieorkest Young ‘O. Bianca speelt mee in Young ‘O en in het harmonieorkest.

We zijn super trots op jullie, proficiat!

Kerstavond

Op kerstavond zal het harmonieorkest de kerkdienst van 19.00 uur opluisteren. We pakken het dit keer groots aan, en zullen daarom vooraan in de kerk zitten. Dit komt de muziek ten goede, rekening houdend met de bijzondere akoestiek van de kerk. En, hoe voller de kerk, hoe beter de muziek klinkt. Wij hopen dus op veel kerkgangers!

ODIO present bij Vinkel Groet en Ontmoet

Op de nieuwjaarsreceptie op zondag 8 januari is ODIO  present met enkele korte optredens.

Er is gekozen voor een klarinet-ensemble. De mooie zachte klanken van de klarinetten zijn uitermate geschikt om een receptie op te luisteren.  We willen graag een bijdrage leveren om  een gezellige middag te bieden aan alle bezoekers. U komt toch ook?

Slagwerkgroep A selectie

De slagwerkers zijn volop in voorbereiding van het concours. Ze gaan op 18 december uitwisselen met de slagwerkgroep in Son en Breugel , om podiumervaring op te doen voor het concours in 2017. Zoals de plannen er nu voorstaan zal het slagwerkconcours in onze eigen regio gespeeld gaan worden. Maar hierover later meer…..