Wij staan voor Ons Vinkel

Winterconcert harmonie Odio

Datum: 04-02-2017

Het Little “O” orkest beet de spits af, tegelijkertijd met de C selectie van de slagwerkgroep. Het little “O” orkest is pas vanaf oktober bezig om in deze samenstelling muziek te maken, maar heeft, o.l.v. Hans vd Moosdijk verschillende mooie en grappige muziek laten horen. Prachtig om te horen hoe snel het kan gaan om muziek te leren spelen. Afwisselend met dit orkest liet de C selectie ook van zich horen, deze staan o.l.v. Tonn vd Veerdonk. Deze talenten zijn iets verder gevorderd en dat was dan ook heel goed te horen. Daarna stelde het  studieorkest “Young O” zich op samen met de B selectie van de slagwerkgroep.

O.l.v. Christiaan Habbing liet ook dit orkest zich van de beste kant zien en vooral horen. Verschillende mooie nummers werden gebracht en met het muziekstuk “The Young artist” liet Joyce Pennings als soliste, horen dat ze een echte jonge artiest is. De B selectie liet iedereen verbazen over de kwaliteit van musiceren.  De jongens stonden te stralen op het podium.

Na een korte pauze waarin de hapjes rondgingen, werd het podium klaar gemaakt voor het grote harmonieorkest en de slagwerkgroep A. De slagwerkgroep gaat in april op concours en ze lieten iedereen genieten van dit mooie concourswerk dat klonk als een klok (trommel). Ook het harmonieorkest gaat op concours maar pas eind november. Ook zij lieten een tweetal nummers horen die tijdens het concours gespeeld gaan worden. Bij het nummer “Il Triello” hebben we nog kunnen genieten van de prachtige solo van Angelique van Griensven op trompet.

Het harmonieorkest en de slagwerkgroep bracht als slotnummer “Carnaval de Paris”  ten gehore.  Dit rustig opbouwend nummer, met verschillende solisten, ging langzaam over naar een ongelooflijk mooi, oorverdovend geheel van alle blazers en slagwerkers bij elkaar. Het was een geweldige afsluiting van een heel geslaagd winterconcert.
ODIO heeft laten zien dat de jeugd de toekomst heeft!

Muziek maken, geweldig voor jong en oud.